Anker Stuy groeit stap voor stap, zowel nationaal als internationaal. Ook onze logistieke afdeling merkt deze veranderingen. Zij werken iedere dag aan het inpakken, inboeken, inladen en verzenden van orders. Daarnaast lossen ze ook binnengekomen grondstoffen, materialen en voorzien ze de productie hiervan. Een belangrijke taak die ze met verve vervullen.

Jesper de Jong is de Benjamin van Anker Stuy. Na het afronden van zijn opleiding Logistiek Medewerker is hij in januari 2023 gestart met een deeltijdfunctie als Logistiek Medewerker. Hiernaast volgt hij nog een werken/leren opleiding Logistiek Leidinggevende. Het leukste aan werken bij Anker Stuy vindt hij: “De wisselwerking tussen productie en logistiek. Als wij de productie tijdig voorzien van binnengekomen grondstoffen en materialen, kunnen zij de orders eerder gereed maken. Hierdoor kunnen wij ze weer sneller verzenden. Je versterkt elkaar dus echt!”
(Artikel gaat verder na de afbeelding)

Wie al langer bij Anker Stuy werkt is Liron Kurdi, hij werkt inmiddels voor het vierde jaar bij ons. In die tijd heeft hij zich opgewerkt tot Leidinggevende Logistiek en heeft hij al veel meegemaakt. Maar er is een ding dat nooit verveeld: “Het is prachtig als hier buitenlandse chauffeurs komen die geen Engels spreken, dan communiceren we met handen en voeten. We begrijpen elkaar niet altijd meteen maar uiteindelijk komen we er wel.”

Marija maakt het team compleet. Drie keer per week is ze bij ons te vinden, hiernaast werkt ze nog thuis op de boerderij waar ze met haar man en twee kinderen woont. Het boerenleven staat nooit stil, maar voor Marija wel. Namelijk wanneer ze in Terwispel is. “Thuis verzorg ik de kalfjes en help ik met voeren en boxen poetsen. Dit is erg afwisselend net als mijn werk bij Anker Stuy. De afwisseling is de belangrijkste reden waarom het zo leuk is om beide te combineren.” Inmiddels is het alweer Marija haar zevende jaar bij Anker Stuy, nadat ze in 2017 de stap maakte van Defensie naar Anker Stuy.

Voor de toekomst verwacht Liron dat het hele proces van planning, productie en verzending alleen maar soepeler zal lopen. Marija en Jesper voegen hieraan toe “Het gebruik van scanners zal denk ik ook een stap zijn die hier in de toekomst bij gaat helpen. Zo kunnen wij als logistiek team eenvoudig alle voorraad inscannen. Zodra we iets nodig hebben kunnen we dan kijken hoeveel voorraad we hebben, het pakken en eenvoudig uitscannen. Zo kunnen de planners en binnendienst ook inzien hoeveel voorraad we nog exact hebben.”

Lijkt het jou leuk om onze collega te worden? Klik dan hier voor onze vacatures!